Oszukany na "zdalny puplit" stracił blisko 45 tysięcy złotych
Siemiatyccy policjanci ostrzegają przed oszustami działającymi metodą „na zdalny pulpit”. We wtorek, kolejna osoba poinformowała policjantów, że została oszukana. 66-letni mieszkaniec powiatu siemiatyckiego po zainstalowaniu aplikacji podanej przez oszusta stracił blisko 45 tysięcy złotych.
Oszuści, działający metodą ,,na zdalny pulpit", są nadal aktywni. Przestępcy posługują się różnymi legendami, ale cel jest jeden. Chodzi o to, by skłonić ofiarę do zainstalowania programu zdalnej obsługi urządzenia i dzięki niej zdobyć dane do konta bankowego. We wtorek, do siemiatyckich policjantów zgłosił się 66-letni mężczyzna, który padł ofiarą oszusta. Jak ustalili mundurowi, mieszkaniec powiatu siemiatyckiego, w poniedziałek odebrał telefon od mężczyzny podającego się za pracownika jednej z firm świadczącej usługi finansowe. Oszust przekonywał, że jest możliwość uzyskania dużej kwoty pieniędzy ze sprzedaży kryptowalut. 66-latek uwierzył swojemu rozmówcy i postępował zgodnie z poleceniami mężczyzny. Pobrał wskazaną przez niego aplikację, po czym zalogował się do bankowości elektronicznej. W ten sposób mieszkaniec powiatu siemiatyckiego umożliwił oszustowi dostęp do swojego konta. Dzień później, 66-latek zorientował się, że padł ofiarą oszustów. Z jego konta bankowego zostały wykonane dwa przelewy na łączną kwotę blisko 45 tysięcy złotych.
Co robić by nie paść ofiarą oszusta?
• przede wszystkim kieruj się zdrowym rozsądkiem przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych i bądź czujny szczególnie tam, gdzie w grę wchodzi obietnica szybkiego pomnożenia pieniędzy - tak najczęściej działają oszuści;
• jeśli „konsultant” proponuje Ci zainstalowanie oprogramowania do zdalnej obsługi urządzeń, możesz być pewien, że to oszustwo;
• pamiętaj, że tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje. NIGDY NIKOMU nie udostępniaj swojego konta bankowego, danych logowania oraz kodów jednorazowych;
• jeśli osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania Twoich danych i danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania rozłącz się i zadzwoń do biura obsługi klienta Twojego banku, w celu potwierdzenia jej wiarygodności.