Aktualności

OSZUKANA „NA PRACOWNIKA BANKU” STRACIŁA BLISKO 30 TYSIĘCY ZŁOTYCH

Data publikacji 31.10.2025

Kobieta oszukana „na pracownika banku” straciła blisko 30tysięcy złotych. 39-latka telefonicznie usłyszała typową dla takich przestępstw historię o włamaniu na jej konto. Zmanipulowana kobieta wykonywała wszystkie polecenia rzekomych konsultantów, które miały uchronić jej oszczędności. Po raz kolejny apelujemy o ostrożność przy dokonywanych operacjach finansowych.

Do siemiatyckiej komendy zgłosiła się 39-letnia kobieta, która padła ofiarą oszustwa metodą „na pracownika banku”.Z jej relacji wynikało, że najpierw zadzwonił do niej mężczyzna, który przedstawił się jako konsultant parabanku i poinformował, że kobieta rzekomo próbuje zaciągnąć kredyt. Gdy pokrzywdzona zaprzeczyła, rozmówca poinformował, że sprawa zostanie zgłoszona do jej banku i że wkrótce ktoś się z nią skontaktuje. Po chwili zadzwonił kolejny mężczyzna, który podawał się za pracownika banku. Oświadczył, że środki kobiety są zagrożone i polecił jej przekazywać kody, które otrzymywała na telefon oraz na pocztę e-mail. Tłumaczył, że w ten sposób bank zabezpieczy jej pieniądze przed oszustami. W rzeczywistości, przekazując kody autoryzacyjne, kobieta umożliwiła przestępcom dokonanie transakcji z jej konta. W efekcie straciła blisko 30 tysięcy złotych. Kiedy rzekomy konsultant zakończył rozmowę, 39-latka zorientowała się, że padła ofiarą oszustwa i natychmiast zgłosiła sprawę policjantom.

Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych! Pracownicy banków nigdy nie informują o zagrożonych pieniądzach i nie żądają od klientów podania loginu, hasła i kodów autoryzacyjnych. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, dzwoniąc pod numer 112.

Ponadto przypominamy, że w celu uwiarygodnienia kontaktu oszuści potrafią na telefonie ofiary wyświetlić numer telefonu lub nazwę instytucji, np. Bank czy Policja! Dlatego, w przypadku otrzymania takiego telefonu, należy zweryfikować tożsamość dzwoniącej osoby.

Powrót na górę strony