Aktualności

Myślała, że rozmawia z pracownikiem banku, straciła 10 tysięcy złotych

Data publikacji 06.05.2025

10 tysięcy złotych straciła 44-letnia kobieta, która została oszukana przez osobę podającą się za pracownika banku. Oszust wmówił kobiecie, że pieniądze na jej koncie są zagrożone. Przestępcy wykorzystują telefoniczne połączenie głosowe z potencjalną ofiarą i podając się za osobę reprezentującą bank, wyłudzają nasze dane wrażliwe, namawiają na wygenerowanie kodów BLIK, bądź nakłaniają nas do wykonania przelewu naszych środków na wskazany rachunek bankowy.

Do 44-letniej mieszkanki powiatu wysokomazowieckiego zadzwoniła kobieta podająca się za pracownika banku. Dzwoniąca powiedziała, że został złożony wniosek o pożyczkę, na co kobieta zaprzeczyła. Po chwili do pokrzywdzonej zadzwonił mężczyzna z rzekomego departamentu ochrony danych osobowych. Przekonywał, że jej pieniądze są zagrożone. Kobieta, mając wizję utraty oszczędności, zgodziła się postępować zgodnie z jego instrukcjami. Fałszywy pracownik polecił wypłacić jej wszystkie pieniądze ze swojego banku, a następnie wpłacić we wskazanym przez niego wpłatomacie. Mężczyzna przekonywał, żeby pod żadnym pozorem kobieta nie informowała pracownika banku, bo jak twierdził, ktoś z tego banku współpracuje z oszustami. Kobieta uwierzyła w historię Piotra, który się tak przedstawiał. Wpłaciła 10 tysięcy złotych w wpłatomacie wpisując wygenerowany przez oszustów kod BLIK. Kiedy 44-latka zaczęła podejrzewać, że może być to oszustwo, natychmiast rozłączyła się i poinformowała siemiatyckich policjantów.

Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych! Pracownicy banków nigdy nie informują o zagrożonych pieniądzach i nie żądają od klientów podania loginu, hasła i kodów autoryzacyjnych. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, dzwoniąc pod numer 112.

Ponadto przypominamy, że w celu uwiarygodnienia kontaktu oszuści potrafią na telefonie ofiary wyświetlić numer telefonu lub nazwę instytucji, np. Policja czy Bank! Dlatego, w przypadku otrzymania takiego telefonu, należy zweryfikować tożsamość dzwoniącej osoby.

Powrót na górę strony